( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

torsdag, februari 16

Beskrivning av hur jag mår....

Att beskriva hur jag mår "på riktig" är ganska svårt...
Men jag ska göra ett försök; på morgonen när jag vaknar
är jag glad att jag få leva en dag till, det jobbiga är att jag siste
dagarna har huvudvärk nästan varenda morgon, där till kommer
att jag känner mig luftigt i huvud ( tror man kan jämföra det, med
vad jag har hörd, "att vara hög" ) , snurrigt och tankesprid är
oxå ett sätt att beskriva det.

Tankarna angående strålningsbehandling är konstanta, lika som
tankarna angående den första prognos jag fick, dom vill inte bort.
Värja dag fajtas jag med tanken att det snart kan vara över, och
det är så dumt, för vi ( jag och familjen ) har bestämd att jag
kommer att klara detta skitet.

Att ta medicin är inte de värsta tycker jag, det är jobbigt men okej.
Värre är det med att inte kunna ta vad man vill,t.ex. en glas läsk.
Medicin och behandlingar har gjord att jag inte tål bubbelvatten
eller med andra ord kolsyra ( samma problem har jag med
citronsyra och det finns nästan i varenda läsk eller drick )....

Jag är alltid räd att bli smittad med nån förkylning eller dyl.
Mitt försvarssystem är nedsatt, så jag har det lättare än "vanliga"
människor att bli sjuk cq förkyld, och då är risken igen att jag
kommer att få lung(vägs)inflammation....ingen lust i.

Troligtvis har dom behandlingar och medicin gjord att nerven
i mina fötter spelar ett spratt med mig, så snart jag rör min fot
på sidan, känns det som om någon sätter en kniv i den.
"Inte vrida foten" hör jag er säga, men då säga jag; försök själva att
t.ex gå i trappan utan att vrida foten..

Problem med läsa,och det är tack till att en av metastasen sitter
mot syn och nerv centrum i huvud.
Det är inte allt, men jag vill inte att alla ska vara oroligt ang. mig.
Så all mot allt mår jag jätte bra, inget att klaga, och bara
göra som inget har händ, för du vet.... det kan alltid vara värre...

Att vara, är att vara, med dig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar