( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

onsdag, mars 2

Skönt "att vara dåligt"

Busstabell i boken som Ögötatrafiken delar
ut stämmer inte, eller.....
Kom igår från grusvägen ut till busshållplatsen
och bussen kör förbi ( 08:48 ), bussen skulle vara
där 09:00.
Tagit nu bild med telefon vilken tider bussen går.
Kom exakt 5 min innan tid bestämmelse på
sjukan.

Jobbigt att ligga igen på en madrass veta att
man ska ligger der värja dag till slutet av april.
Det gode med det, är att istället av 66 genom-
gånger blir det bara 34, minskning av tumören
gör att det bli så.

Skönt "att vara dåligt" efter cellgift behandling kan
man nästan säga, 2 veckor i okej form, 1 vecka
dåligt, det är det värd för att bli frisk.

Är nu in på dag 78 av tumör sjukan, eller hur man
det ska kalla.
Jag är glad att allt har gått så fruktansvärd snabbt
om man ska vara ärligt, jag menar inte sjukdomen
men behandlingen.
Visa få vänta i månaden för att få besked.
Tur vid otur om man få säga...
Min störste tur är väl min familj och vänner som
stödjer mig, jag är inte den lättaste att vara med.
du kan fråga frugan eller barnen om du inte tror mig...

Att vara, är att vara...
78 dagar av sjukdom med dig !

##  OBS LITE FRÅGA ?? ##
Skulle uppskatta om alla som läsa denna "blogg"
skulle lämna en meddelande,
Bara fö skojs skull, att veta vem ni är
och var ni kom i från.
Behövs inte med riktig namn, kan vara med synonym. 
Jag har förståt från statistiken att vissa av är kommer från 
USA, STORBRITANNIEN, SINGAPORE,
FINLAND.Och naturligtvis SVERIGE.
## TACK PÅ FÖRHAND ##

5 kommentarer:

  1. *räcker upp handen*

    SvaraRadera
  2. Ditt eget (eller nja, delat med frugan) lilla Lakritstroll =). Bara är att jag är värdelös på att höra av mig betyder det inte att jag inte bryr mig!

    SvaraRadera
  3. Dottra nummero 32 mars 2011 kl. 21:47

    Mig viste du ju redan =D

    SvaraRadera
  4. Hej,vi är 2 som tänker på dig här i Österbotten, jag läser din blogg nästan varje dag och har med dig i mina tankar

    SvaraRadera
  5. Jag. Å Pelle. Nestor läser inte för han har inga tummar.

    SvaraRadera