( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

torsdag, oktober 11

Dag 42 ( återbesök på lungmedicinska kliniken / anstalten )

Dagen började med toabesök i alle högste grad....Och efter en smärtlindring
tog smärtan av igen till en normal acceptabel nivå ( grad 2 på en 10 skalan ).
Tio i nio ( 08.50 ) skulle jag vara på röntgen och efter det en möte med min
lung läkare angående cellgiftsbehandlingen och så vidare
Resultatet blev att vi väntar med cellgiftbehandlingen, cellgift skulle på momentet
göra mer skada en att hjälpa, 10% skulle vara högste grad av hjälp jag kan få
med behandling, och den skulle förstöra mer mina tarmen än att hjälpa
Så nu blir första prioritet att smärtlindra mina nerverna, och det är på rätt väg..

Maten, som är viktig för min del, börjar blir i vanligt form igen, jag få varan dag
dropp och varanen dag vanligt ( puréstampat ) kost, som  t.ex potatispuré med
grönsakspuré och soppa ( inte det mest lockande, men smaken är bra )
Förrgårr fick jag falukorv puré, jag vet inte hur man ska beskriva den men det
liknade en soppa med falukorv smak och var för vara ärligt gott..,

Från och med idag få jag börja äta fast mat i små portioner igen, men jag börjar
med en grönsaksnoppa och pannkakor med sylt, frivilligt, för dom var goda, och
jag vet det, för det är det som dom serverade på lung värja varannan torsdag
Oja för jag glömmer berätta det; Pumpen blev borttagit igår så nu är jag trådfritt
eller trådlös, och utan insprutning av morfin.... fan vad skönt.

Och för dom som är intresserad in hur, eller vad, med cellgiftbehandling dom
hade på avdelningen en fin poster (  affisch ) hängande, var jag tog bild på...,
varsågod

















ATT VARA ÄR ATT VARA BRA INFORMERAD

1 kommentar: