( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

onsdag, oktober 10

Dag 41 ( Kaffe tjuv på avdeliningen, med andra ord en mycket rapakalien med nödvändiga bullshit )

Dagens blogg / dagbok är skriven i förväg, utan förvarning 
och intresse om dagens handlingar, med andra ord en mycket 
rapakalien med nödvändiga bullshit

Yepp jag är den kaffe tjuv på avdelningen, klocka sex ( 06.00 )
vaknade jag och där fanns ingen kaffe på vanliga ställe så jag
fick tjuva min kaffe på sköterska rastrums avdelning....jag var
så ärligt att jag sa till det i alla fall, så riktig tjuv är jag inte...

Det var igår en dag med 3 olika handlingar, förste handling var att ta
en extra dos med oxynorm för smärtan ( som började komma runt 
klocka fem på morgonen ), Smärtan har inte kommit över 2 till 3 på
10 skalan igår, så medicinering är på rätt väg angående smärtlindring

Blodprov har tagits och nytt nål i port-a-cath har placerad in, så jag
kan ha välling ( eller dropp ) ikväll igen, jag få nu dropp varannan dag,
istället från värja natt, och förhoppningsvis blir det fredag siste dropp
inför utskrivning från sjukan ( hoppas på att bli utskriven på fredag )

Vise medicin har höjds och vise har tagit bort eller minskad, nu är det
ungefär igen samma, som för allt detta skit började, ingen Alvedon, 
ingen oxycontin, minskad betapred ( cortison ), normal triobe, normal 
omeprazol, normal keppra men höjd lyrica, och höjd plåstervärde , men
endast vid behov, behöver jag tar " oxynorm " ( vilket jag hoppas slippa 
i närmste framtiden )  

ATT VARA, ÄR ATT VARA,....
UTAN ELLER MED RAPAKALIEN

1 kommentar:

  1. Att tillskanska sig kaffe räknas inte som stöld, det är snarare ett underhåll av livsuppehållande åtgärder, vilket ju är precis vad man brukar hålla på med på sjukhus, så i princip gjorde du ju bara deras jobb åt dem? Eller hur?

    SvaraRadera