( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

fredag, oktober 12

Dag 43 ( Siste dagen på sjukan, och förhoppningsvis på länge )

Pirrig i magen, och natten var som en dröm, ingen smärtan 
för klocka sex ( 06.00 ) Efter en oxynorm kunde jag ta min 
frukost och min kaffe, en lite utflykt ute för en cigarett och dagen 
började med tråkigt vänta på läkare.
En riktig natt utan allvarliga smärtan utan att vakna och utan att vara
uppkopplad mot dropp eller pump, en riktig natt sömn för förste
gången sedan så länge jag kan minnas

Det ände jag har problem med just nu, är att smärtan hänger kvar på 2:an
( jag klagar inte, ska ni förstå ) och att jag är torr i munnen, tabletterna
jag fick för att motverka torrhet fungerar inte, så hoppas nu på en hätrre
lösning, spray eller liknande ? Jag fick på eftermiddag spray som fungerar..

Nu är det bestämd med säkerhet att jag ska åka hem idag, jag vet
inte exakt när, men troligtvis runt middag ( 12.00 ), målaren kommer
att hämta mig, en riktig vän kan jag säga, han ställer upp så snart
jag bara ber om det.

Nu blir det att tar det lugnt hemma i första veckorna, och det betyder
special kost med maten, och experimentera med olika smärtstillande
medicin. Nu låter det om jag ska fuska eller nåt in den stilen, men
det är bara höja eller sänka oxynorm och plåster.....Betapred ska minskas
till 8 istället från 12 och förhoppningsvis kommer synen lite bättre
tillbaka igen.

ATT VARA, ÄR ATT VARA, PÅ HEMVÄGEN...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar