( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

lördag, maj 28

Är en titel nödvändigt ?

Lönedags eller sjukkassans utbetalnings dag.
Inte att det är så viktig, men det är kanska skönt
att få lite pengarna i för att betala räkningar.
Skriva giro är inte det roligaste som finns, men
det är nåt som måste göras.

Varit igår med frugan till marss för att handla
sjösingel till dammen, fan vad det blev snyggt.
Vi var med att handla plantor, potatisplanta och
några röde var jag namned inte från vet.














Idag ska vi göra ett försök att reparera det
däck som tillhör poolen, så vi kan i regnet ligga
på pooldäck och njuta av vår lediga tid.

Nej jag hoppas att det blir fint vädret så barnbarnen
kan bada för första gången i år.
Pooltemperatur är nu på morgonen 16,1 gr.
men om solen kommer fram blir det snart upp till 18 gr.

Jag ska ta mina medicin nu, 9 styck nu på morgonen
och 7 styck blir detpå kvällen.
Jag har tack och lov ingen problem med att vi
ändrade tider och mängden, skönt att slippa
cirka hälvten av medicin.

Att vara, är att vara,....sjösingel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar