( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

torsdag, augusti 30

Dag 2 ( två ) på Strålnings-anstallten, Rättvisa


Det blev lite ändring idag, angående min rum" kompis ", Det var han eller jag..
Jag var i morse redan tidigt på klagomål runde hos samordnare från avdelningen.
Att kunna sova högst en och en halv timmar är lite för lite, och jag som trodde att folk som
var inlagt på sjukan, kunde ta lite hänsyn till varan,......" men icke, sa nicke ".
Jag ritade färdigt min framtidens tatuering, vilket jag nu har fått tillstånd för, från min läkaren,
bara den inte kommer på ett ställe var operation är en möjlighet...

Nu är frågan bara
blir det, brun grön vit. 
blå grön vit
eller svart vit,
...och på vilken arm
höger arm eller vänster.

Kom gärna med förslag av vilken färg ( men troligtvis blir det på vänster arm, angående 
möjligt / risken, att behöves injektera för framtidens " cytostatika " på höger arm )

Gubbjävelen, bredvid på rummet har nu fått en riktig utskällning, båda från folket här på
avdelningen och från mig, en " stor egoistisk själviska jävlige idiot " har jag aldrig varit med
om, och den idiot är gift !!! ( Jag tycker synt om hans fru, och jag hoppas att hon har 
sett in, att hon är gift med en sån, .....och om inte så, då få hon skylla sig själva )
Om han inte kan behärska, och ta hänsyn till andra, blir han bort-kickad, JA " bort kickad "
( och inte bort skickad ), och det från 14:e våning ut/ingång 34a, rakt ner på gatan, och det
är tur för honom, för mitt emot...på andra sida gatan finns akut mottagning, och att skicka honom
dit hjälper jag gärna till, " By the way "jag har också redan föreslagit att flytta min säng till
matsalen, bara för att slippa honom. Men dom går inte med på det, undrar varför ????

Att vara, är att vara, .......fiende-vänligt !

4 kommentarer: