( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

lördag, juni 4

Grön som en morot.

Och så var det tid igen,...
Värmesystemet slutade fungerar igen.
Mitt i värmaste period av juni slutar
värmesystemet ge varm vatten, nästan
lika jobbigt som jag kände mig för-igår.

Tack och lov har vi två duktiga montör som
hjälper oss med värmesystem.
Det börja bli tid att eviheat och försäkringsbolaget
ta saken var dom skulle ta det, och fixa skitet.

Det var en fin dag, och jag kände mig lite
bättre igår, målade vattenfall i uppdrag av frugan.
Blev bättre än jag trodde.
Dotter 1 och sambo har åkt till Köpenhamn över
helgen, barnbarn 1 är på utflykt till scheisseland
närmare bestämd Berlin ( hoppas hon har det bra ).
Barnbarn 2 fyller år , grattis  !!

Det dumme är att på momentet det bättre är
att inte äta grönsaker pga EHEC-bakterie eller hur
dom kalla det.
Att inte äta grönsaker med denna värma och
pågående grillsäsong är samma som att straffa
en gubbe med att säga, du få ingen öl, men vi andra
få en glas vin......

Att vara är att vara utan gurka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar