( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

söndag, augusti 21

Tjockare huvud.

Det är jobbigt när man skriva en lång sida för bloggen
och halv vägen slocknar dataskärmen en jag konstatera
att batteri har tagit slut, inget som man har skrivit sparas.
Så nu kan jag skriva allt på nytt igen....... hmmmmm

Jag fick sova till klocka 0615 i morse, riktig skönt om man
tänker att jag i vanligt fall, vakna värja dag rund klocka 0400.
Igår har frugan och jag tagit tipset från dotter 3, och
tittade på en film som heter "Despicable Me", lite
konstig, men kanske kul och "söt" film.









Dotter 2 och 1 med sambos var ute igår, dotter 2 och måg 2
fick tillbaka stolarna som jag renoverade och jag fick
från dotter 1 och måg 1 en kajman-huvud för i dammen.
Äckligt riktig när han ligger mellan plantorna i vattnet.
För dom som inte vet har en kajman en tjockare huvud, en
krokodil har en mer plat och lång sträckt huvud.

Hur jag vet det om krokodil och kajman, mmm jag tittar
kanske lite för mycket på discovery, animal planet eller
liknande, när jag var yngre.... man lär verkligen vissa saker
från att titta dumburk... ( ingen disney channel då ).

Idag blir oplanerad, det roliga med svenska är, om man inte
gillar något skriver man "o" framför det, och det blir "ej",
t.ex  "o"gilla - "o"trevligt - "o"väder - "o"planerad - och så vidare.
Okej undantag finns, men om det prata jag icke.

Att vara, är att vara, .......    "o"vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar