( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

fredag, maj 25

Fru-napping !!

Jaha, så blev det igår kväll ensam kvällsmat för mig ( och det på 15 års 
förlovningsdagen från oss ) det var nämligen så att frugan blev kidnappad
eller heter det " fru-nappad " av arbetskollegorna, för att äta smörgåstårta
och ett glas cider på charterbåten " MS Prins Gustaf " .....


( Prins Gustaf 
byggdes 1956 
på Visningsö 
och kördes 
inledningsvis 
mellan Gränna 
och Visingsö.)





En fin present, som en stor gammaldags badbalja med blommor fick hon från sin
arbetskollegor,och jag fick som tur, överblivna smörgåstårta hemserverad.

På dagen var jag skapligt bra, i alla fall så bra att jag kunde fixa partytältet färdigt
för imorgon,  Jag tror bara att det blev lite för mycket sol... fick nämligen ont i nacken,
ont som känns som solbränna, och som jag har cortison kan man få solbränna
mycket snabbt. Tror det blir dags för Australien hatten....

En avkylande dopp i poolen gjorde underverk med kroppen, mycket smärta från
ryggen och kroppen försvann, Okej, avkylning av en överhettad kropp i 23 graden
vatten kan man inte direkt kalla " avkylning ", men skön var det,

Lite som att ha sin egen Spa....Tala om Spad, om man säger man ska ha ett
" fiskspad  " Tänker man då inte på vätska var fisken har ligget i. Som det vattnet,
som luktar så illa, om man öppna surströmmingsburken.
Men nej, min fru ska ha ett fiskspad, Ett Spa var fiskar äta på människoskin...( ? ),
kul kan jag tänka mig, men jag tycker synt om fiskarna

Vi få ser vad dagen har för överraskningar, jag ska tar det lugnt i alla fall, alla
förberedelse till kalaset är färdigt i store drag....Jag vill er visa lite bilder från
blommorna, frugan har fått, och hur tältet ser ut, inget särskild med tältet, men det
uppfyller kravet om det skulle blir regn eller för mycket sol !! ( vilket jag tror )...












Att vara, är att vara med, pool temperatur på 22,6 grader klocka 06:00 på morgonen !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar