( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

fredag, maj 18

Kristi "flygare", som en fusk-byggare ?

Torsdag, Norges nationaldag, Kristi "flygare" , eller himmelsfärdsdag,
den dagen som är, eller var, en dag med mycket arbete, allt från hjälpa
måg1's altan inköp, till bygga färdigt party tältet till ( först dotter 3's 
och då ..) frugan födelsefest, när det plötsligt " en älg " står bakom mig på
tio meter avstånd, prata om bli vettskrämd, men det var en kul upplevelse.
För igår ( onsdag ) hade jag redan fixad fönster till måg 2's sin sommar-
stuga, kul att dom blev glad överraskad,
( Jag fick oxå en överraskning, " tack " för choklad asken ).

För vara ärligt är jag " lite " besviken på den nya pool-värmare, okej
kanske var jag lite snål att köpa den billigare versionen på 3kw och
att poolen inte var färdigt isolerad  ( från början av min test ).
Att värme 12.000 liter vatten med en doppvärmare är lite överdrift
men nu ska vi isolera poolen på riktig, och ska vi göra ett nytt försök.


Jag har kollad lite på senaste månaden
angående dom dagar jag har varit sjuk
och varit på inlagd på sjukan m.m.

Lite skrämmande om man få säga själva.
Nästan hela Januari och en vecka in till
Februari var jag däckat med influensa, hosta
feber och mycket mera...

Hela Mars och halv intill april var jag på
sjukan för den sprucken tarm operationen.
2 operationer blev det på 10 dagar !

Och nu i Maj blev jag inlagd för strål
behandling på sjukan ( bara för en vecka )
...men månaden är inte över än.

Total 12 veckor sjuk och det är lika med nästan
3 månaden, och det på första halv året 2012
( skrämmande )



Familjen / vänner och frugan undrar hur jag orkar göra all dom saker jag
gör, bygga partytält ( från gamla bygg-ställning, " bilden kommer "  ),
hjälpa mågerna med deras sommarstuga, ( vatten ledning, nytt fönster, 
altan ) och bygga färdigt vårt egen altan, nu med en säkerhet som var tills
nu en mardröm för min fru ( fanns ingen räck på huset sida, så man 
kunde ramla med stolen från altan " lite som en fusk-byggare ")

Ja, hur orkar jag ?, Min simple förklaring är; har jag något val ?
Om jag " inte" gör all detta, kan det vara igår, det siste vad jag gjorde, jag
vill ha livskvalitet, och jag har jobbat mitt hela liv med mina händer, så varför
ska jag nu plötsligt stoppa med det ? Bara för att jag är " som sagt " sjuk ?

     linjer/Linie05.gif   
                                     POOL INFO !!
               Pool temperatur, igår kväll 15,6 ( ca 19:00 ), ute 10,1
               Pool temperatur, nu på morgonen ? ( kl 05:08 ), ute 5,
    ( Termometer hade ingen lust att fungera, jag behöver byta ut batteri )
      linjer/Linie05.gif

 Att vara, är att vara, utan val.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar