( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

fredag, augusti 31

Dag 3 ( tre ) på strålnings-anstalten (Silvertejp, och morfin är världens bäste uppfinningar)

Fredag tredje dagen,...Och det är verkligen sant, man kan " allt " lagga med
silvertejp, och om det inte skulle fungera, eller hjälpa, kan man alltid ta morfin,
då tror man i alla fall att det är lagat...










Smärtan på behandlings-bänken var inom gränsen av vad jag kunde tåla...
10 minuter åt gången, i minst 8 till 13 omgångar ( det betyder att jag ligger 
troligtvis helgen över, på sjukan ), så jag är bokad i alla fall till nästa vecka
fredag....Tilbaka till verkligheten, och något roligt hände för mig, men inte för
gubbe bredvid,  frugan hans fick ge honom ett ultimatum över att ändra sitt
beteende, hon sa; - om han tror att han är ensam, kan det bli att han blir ensam
framöver...( dom, " i alla fall han " vist inte att jag var också i rummet ),och
han har inte ens hälsad på mig igår,.....väldig konstig tycker jag...

Kvällen blev som vanligt igen, Medicin, Fika, Telefonsamtal med frugan min, och
en titt på " en " av dom " två "  TV program jag verkligen inte vill missa ( första 
var för-igår, - en riktig kult program - " DALLAS " och igår, blev det 
" HAWAII 5-O ", men det blev i " sällskapsrummet " som ni kanske förstår )



Alex O'Loughlin - Steve McGarret

Daniel Dae Kim - Chin Ho Kelly

Grace Park - "Kono" Kalakaua 

Scott Caan - "Danno" Williams



Att vara, är att vara....på sin vakt !
                                 ( man vet aldrig vem lyssnar )


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar