( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

torsdag, april 28

Det går att diskutera...

Ett jävla oväder inatt, eller var det
 min snarkning, det går att diskutera...

Jobbigt att vara sjukskriven !!
Sitta hela dagen hemma och inget kunna göra.
Jag kan göra hemarbete, jag vet.
Men det är vår och det finns mycket att göra
med huset, trädgård och mera.

Medisk är det jobbigt menar jag, tidbestämde
intag av medicin, olika biverkning från dag till dag
och inte att glömma hur men reagera på medicin.
Det skiljas från dag till dag, lika som alla, har
man dåliga och mindre dåliga dag.

Allt låter lite negativ men jag menar det i ett positiv sett.
All med all mår jag bättre och bättre värja dag, efter
siste cellgifts behandling.
Man ska vänja sig att inte behöver åka till sjukhuset
värja dag, ingen strålningar mer.
Du kan förstå att 34 dagar i rad ger en sorts
av rutin i vardag ner man är sjukskriven.

Hoppas jag mår snart så bra att jag kan,
jobba med poolen, trädgård, växthuset och huset.
Längtar med hela kroppen att kunna göra nån nytta.

Att vara är att vara till nytta till andre...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar