( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

fredag, april 29

Och med snö !!

Sovit länge, hörde inte larmklocka !!
Dricka kaffe med frugan, äta frukost och
läsa tidningen, allt som tillhör morgonvana.

Ska titta idag om jag kan jobba vidare
med var jag igår slutade, dammen.
Fru och jag har bestämd att utsida vid
dammen ska vara täckt med vita stenen, snyggt.

Jag har med läkare överenskommit att jag
ska minska medicin, det betyder att jag
tar 2 Dilofenak istället av 3.
Tror inte att jag kommer avkänna det, men
man vet aldrig.

Valborg står fram för dörren, men vi vet inte än
hur det ska bli, vi tar en dag i tagit.
Hoppas vädret bli bra, tror att det bli kallt som
vanligt.
Måste berätta att jag hade ont i knä för-igår,
normalt betyder det att det bli snö inom
10 dagar, hoppas jag har fel.

Att vara är att vara, och med snö !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar