( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

tisdag, april 19

En bamse kram.

Riktig siste dagen med behandling om
man inte räknar med dom dagarna av
biverkningen, blodprover och röntgen.
Igår var en dag som kändes underbar:
Vi handlade plantor och växter till
trädgård och pool däck.

Jag känner på mig att vi ska ha en underbar
sommar i år, jag vet inte med vädret
men underbar ska det bli.

Fick ta avsked av dom fantastiska
sköterskor på strålningen och fick
av alla en bamse kram.
Jag fick lova att komma förbi för
att hälsa på när jag var i närheten.
Och det är en sak jag ska göra.

Det är nu tisdag morgon tidigt och
är redan vaken.
Nervös absolut men jag vet inte varför.
Kanske för att jag vet att jag ska
bli dåligt av cellgifter.
Det är siste behandling men ändå.

För att vara, ska man leva.....

1 kommentar:

  1. En stor bamsekram från oss här i Finland och lycka till med den sista behandlingen idag.

    SvaraRadera