( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

söndag, april 10

Flingor med vanilj yoghurt.

Larmklocka för medicin väckte mig
från att sova längre.
Klocka 0600 ska jag ta min medicin
och det betyder att det är slut med sova.
Det är ett stor nackdel med att behöva
ta medicin särskilda tider, siste tid på
dygnet är 2200 och det betyder att man
aldrig kan gå till sängs tidigare om man vill.

Seende har blivit värre igen, vet inte varför
men det är ultimat jobbigt.
Jag vet inte om det är att jag byter glasögon
fram och tillbaka eller det är trötthet.
Kanske det är biverkning.
Tur jag har inte fått några andra biverkningen
men man vet aldrig.

Idag ska vi till dotter 1 och hennes sambo
för dom fyrar födelsedagen tillsammans.
Efter det kommer sonen hem till oss, kanske
han kan hjälpa mig byta vinterdäck till
sommardäck på mors och min bil, det viktigaste
är på mors bil.

Där finns med en chans att vi ska titta på
dotter 2 och måg 2's sommarstugas el-
försörjning, kabeldragning !
Men först det mest viktigaste, dricka kafe
och äta frukost.
Flingor med vanilj yoghurt.

För att vara, är att vara, med ...........!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar