( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

fredag, juni 24

Sammenfattning av dagarna på sjukan....

Så ni har märkt har jag inte kunna skriva på min blogg i några
dagar, och det är får att jag inte haft tillgång till internet på sjukan.
Dagen var långt och tråkigt, med smärta på olika håll.
Nu är jag hemma igen, och hoppas att allt blir bra igen.
Internet uppkopplingen och bloggen i full gång.
Senaste dager står beskriven under denna text..........

23- juni - 2011 ( DAG FYRA PÅ SJUKAN )

Dom har i morse tagit blodprov och jag  hoppas att
resultatet är positiv och att jag få åka hem idag.
( Skulle vara underbar att vara hemma på midsommar.
Om allt är som det ska har jag fått siste penicillinkur
idag ( nr 11 ), då blir det istället 10 dagar kvar med tabletter. )

Men jag har fått tillstånd för nubbe med sill på
midsommarafton.....gott.
Okej det blir inte som jag hade hoppas, stanna kvar på
sjukan 1 eller 2 dagar till,  midsommar på dan hemma men
innan klocka 1600 tillbaka på sjukan igen......

22 - juni - 2011 ( DAG TRE PÅ SJUKAN.. )

Vaknade klocka 0600 för att få penicillin.
Ska få imorgon blodprov och sista penicillin, då blir det
i total 10 penicillin påsar med dropp.
Var ute en lite stund för att hämta en tidning, förste människa
som jag möte i morse var redan full, avvänjningskliniken
är dörren bredvid min avdelning....


21 - juni -2011  ( DAG TVÅ PÅ SJUKAN..)

Vaknade på avdelning 13 av LAH, min temperatur på
morgonen var 39,8 men stabilt. hoppas allt lugnar sig ner igen.
Har fått penicillin och all annat medicin för att dämpa och
döda bakterien som orsaker denna inflammation.
Inte mycket som händer på sjukan, förutom att vänta på medicin
läkare, mat och besök.

Tur man har några filmer på datorn som jag inte har sett.
Att jag inte har kommit att skriva på bloggen är för jag har inget
internet på sjukhuset.

20 - juni -2011  ( SJUKAN IGEN..)

Igår var LAH hemma hos oss för blodprov och lyssna
till hjärta och lungan, för att säker ställa att jag inte
är på väg att få lunginflammation igen.
Nu bara vänta på resultat av blodprovet för vara säker.
Att jag kallade LAH in är för att jag haft sån ont i huvud,
leden på armen och benen, och hosta slem upp.

Frugan och jag varit till Ikea handla för.....överraskning.
Efter att vi har handlat fick jag lägga mig att sova en stund, vaknade med
ont i huvud och förskräcklig hosta.
Vi ringde LAH igen och tog temperatur på mig, 38,4 lite högt...
Upp till sjukan för intagning på LAH avdelning.
Man tror igen att lunginflammation är ett fakta..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar