( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

tisdag, juli 19

Ellernåt.

Och så var det; att mitt barnbarn vill ha en krydda som
heter " ellernåt ", hon vill ha dom kryddorna, som finns
vanligt i makaroner och ellernåt.....
Så har ni den krydda köpa jag den gärna...ellernåt...

igår var en regnigt dag, 31 mm på 24 timmer,....
Mot kvällen blev det bättre, men inte tillräckligt för att bada.
Det var en skön dag ändå, kunnat städa i garaget och det
var verkligen nödvändig, skulle behöver 3 eller 4 regniga
dagar till för att bli färdigt.

Jag ska ringa idag till nysjön för att kolla om sjön i morgon
är uthyrd eller inte, en dag fiska med mågen är nåt som behövs.
Regnbåge lax eller öring, gott på grillen eller i ugn.










 Jag har inget hörd av läkare angående MT röntgen.
Jobbigt att inte veta, skulle underlätta livet ett stor del.
Men det är väl inte meningen att har ett lätt liv......

Att vara, är att vara, ........ut och fiska .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar