( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

onsdag, juli 20

Kan jag få skatteavdrag ?

Gubbe-dagen är snart igång, fiske i Nysjön / Åtvidaberg.
Måg 1 , 2 och jag ska titta, hmm, försöka om vi kan få upp
några Regnbågs-Lax eller Regnbågs-Öring,......
Grillkol, tändvätska, korv och bröd är med, och fiskespö.

Jag hoppas allt går bra för det är första gången jag åka
ut en hel dag sedan min beskedet av tumör / cancer.
I normal fall, skulle frugan och jag nu vara 1600 km mer
norr ut, för vara exakt skulle vi vara i Slagnäs / Norrbotten,
Semester skulle nu vara i full gång, och jag skulle fiske värja
dag, mest på Öring, Harr, och Lax.

Tills nu mår jag underbar, och hoppas dagen hålla kvar....
Igår var vi till tippen med ett last trädgårds-avfall, jag har
klippt gräset, och vi har grillat på kvällen.
I veckan som har varit, har jag tankat bilen för första gången
sedan december 2010, då var priset 12,48 kr / liter, nu är
den 14,38 kr / liter, 2 kr / liter höjd på 7 månaden.....

Om man ska uträckna att jag har körd i 7 månaden, inte mer
än 50 liter och 34 mil, måste det betyder, att jag har en
miljöbil utan tvivel....nu hoppas jag att man kan få skatteavdrag...
Kanske regeringen kan ta ståndpunkt i detta fall och skicka
mig dom pengarna, jag i vanligen skulle har betalat.
Tycker jag en skulle vara en bra deal.

Jag kör i vanligt fall cirka 48 mil / vecka  X  19 kr / mil = 912 kr
912 kr  X  28 veckor ( 7 mnd ) = 25.536 kr.
( 19 kr / mil är statens bestämde milersättning, jag behöver
inte mer, och nöja mig med det.....25.536 kr tack.

Att vara,är att vara, ......inte kräsen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar