( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

fredag, juli 22

Inte "fuska" !!

Livet är inte så lätt som man kan tror, att alltid vara på bra
humör, är omöjligt .
Kanske för utomstående ser det ut som om det är möjligt,
men man kan inte "fuska" för dom, som är nära och kära.

Jag kan inte påstå att jag är alltid är på bra humör, och att jag
mår bra värja dag. ( du kan fråga min fru, om du inte tror mig.)
Många tror att när behandlingen  ( tills vidare ) är över, att man
då inte har nån sjukdom, jag skulle säga till dom; dröm vidare.
Sjukdomen finns varenda dag i huvud av mig, ibland långt bort,
och ibland så nära, att den tar upp all kraft man har i kroppen.

Att när jag säger/skriver att jag mår bra,  betyda inte att jag "inte"
tänker på att jag har cancer, för tror mig, jag vet att jag har det.
Ingen behövs påminna mig om det, jag lever med den kännedom
nu i 8 månaden, och all den tid, med ovisshet och rädsla om hur
eller när det finns en framtid eller inte.

Det är väldig svårt att beskriva känslor, men jag hoppas att ni
förstår vad jag har skrivit, inte för att jag söker medlidande, men
jag vill att ni förstår, och är medvetande, att mycket är en fasat.

Glädje behövs inte betyda att man är glad inuti, man kan
ser ut glad på utsida, men vara ledsen på insida....
Men kanske är inte så stark, som alla tror man är.....
Att behöva fråga alla andra för hjälp, när man själv alltid var den
som hjälpte andre,.... väldig jobbigt !!
Vi är bara människa, inget mer, inget mindre....

Att vara, är att vara, ......... bara att vara, med dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar