( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

söndag, juli 3

Pool däckens dör.

En strålande dag var det igår, så strålande att det kom i
kilovis ur himlen.
Åsk och dunder, blixt och vatten, nästan hela dagen, till
momentet att vi skulle grilla, då blev det fint.

Måg 1 och jag har fixat dörren på pool däck in till garaget.
Jobbigt, och just när vi hade hål i väggen, vad hände ?
Världens stort skur, genom blöt, lika som betongen jag fixade
till trappa, på flera dag fram överbehövs jag inte blötta ner det.
Vi fick dörren i, och det ser ut som, det alltid har funnits en dör.
Kanske, för jag hade målat allt innan!!

Dagen börjar nu med solsken, och temperaturen i poolen
är 22,6 grader, regnvädret har inte kylt ner, poolen mycket.
Jag ska finputsa betongen idag hoppas jag, och kanske
bygga en lite uppsteg till pool däckens dör.

Att vara, är att vara,.........genom blöt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar