( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

måndag, juli 11

Wassermaxx, istället av Sodastream.

Monday, monday, so good to me,...
( Mammas and the Pappas , 1966 )
http://www.youtube.com/watch?v=h81Ojd3d2rY

Varit igår med frugan att köpa nytt mobil till henne.
Hennes gamle telefon tog semester, samtidig som henne.
Ny Wassermaxx, istället av Sodastream, Sodastream
började bråka, och utan bubbelvatten går det inte.
( Kan också varit kolsyra flaska )

Vi ska idag fixa släpkärra hoppas jag, hämta nya
axeltapper inkl.hjullager och montera, så vi kan
besikta kärra igen, och utan anmärkning denna gång
hoppas jag.

Jag mår utan "anmärkningen" ganska bra, idag är siste
dagen som jag behöver ta penicillin, 30 dagar totalt !
Och nervositet börjar krypa igen, fredag ska jag igen
på MT röntgen, titta på huvuds tumören.
Hoppas med allt vad finns "på" och "över" jorden , att
inget finns kvar i huvud.

Ja vet att man kan skoja över allt, men om man har
saker i huvud, vill man virkligen att man få beskedet
att allt i huvud är borta.
Livet ska tar längre tid än 46 år, helst minst 72 år, och det
är vilket jag tänker ska att hinna med...........

Att vara, är att vara,..........bli äldre !!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar