( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

tisdag, augusti 23

Inte att definiera.

Känsla, även kallat emotion, en känsla kallas tillstånd som
rädsla, vrede eller sorg, som de flesta människor har erfarenhet
av men som kan vara svåra att definiera. ( wikipedia )

Mina känslor är 100 % inte att definiera, jag är ledsen men ändå
inte, ...jag är glad, men varför, ...jag är arg, men på vad, ...jag är
rädd, men ....... jag vet varför, -" Inte för att dö,...men för all
smärta, sorg och vrede som uppstår före och efter min bortgång.
Jag är rädd att min ( holländska ) familjen kommer att försöka tar
mina spar och ägodelar, jag är rädd för att inte kunna hjälpa till,...jag är
rädd att...för att kommer sakna er med hela mitt hjärta, och jag
"VET" att det kommer att tar lång tid innan all detta kommer att ske" .






Det är svårt att skriva känslor, man kan inte beskriva hur man
känner sig ledsen, ...hur kan man beskriva en tår på kinden ?
Hur beskriva man vrede, för att vara arg på något som cancer ?
Om du vet, kan du berätta mig, för jag vet inte.

Glädje vet dom flesta att beskriva, ett le, ett skratt, en tår.
Att le gör inte ont, skratta är en livsnöje, och en tår ge man
i glädje till sin kärlek, för att säga "jag älskar dig".
Det är kanske därför jag gråter ibland på kvällen, och med den
anledning att jag vet att så många bryr sig, att ni är full vid kärlek
och att ni finns där, om det behövs , jag tackar er....jag älskar er.

Att vara, är att vara, med dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar