( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

onsdag, augusti 31

"Ostindiska döv"

Igår var andra dagen på anstalten,... jag har sovit som en
gris, ...och det låter som en gris stia här på kvällen, fan dom snarkar.
Kaffe och frukost i matsalen och då ner i källaren för behandling.
Igen läkarundersökning, blodtagning och kanske något mer, men 
det få vi märka...

Dagarna går tillräckligt snabba tycker jag, frukost, fika och innan
man vet är det lunch, snart efter det är det fika och middag följd
med kvällsmacka.... 6 måltider / raster per 12 timmar, inget att
klaga över, och det allt för 80 spänn om dagen i straffavgift..











Länga diskutioner om allt och ingenting med min andre intagna,  tjat
på personalen om höge ljudnivå från avdelningen  " några ska vara
sten döva eller ostindiska döv ( Wikipedia "Han är ostindiska döv"
betyder: Han låtsas inte höra...)".
Den jag delade rum med, han är frisläppt, och jag har fått en ny
intagna att dela rum med.

Jag fick igår ett husdjur som stannade för ca tio minuter innan
den försvann spårlös..... "fästing" var hans / hennes namn.
Det blev en kallt dusch för min del efteråt, det var i fall han / hon
gömde sig någonstans olämpligt.

Att vara, är att vara,....icke frisläppt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar