( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

torsdag, september 1

"krampaktig" och "skakig"

Tredje dagen på anstalten, det är kanske roligt med instabila
mental  ( dementa ) personen / intagna om man tänker efter....
Vaken klocka 0600 och märker att nån vill ta mina tofflor....
Han var på fel rum igen, och sökte sina skor....

Behandlingen i källare gick som vanligt, still liggande i 15 minuter
och färdigt....jobbigt men nödvändigt om man vill bort här i från.
Kaffe, frukost och dator är vad gälla på morgonen, kontroller av
blodvärde, syre och blodtryck lika så.

Min nya rumskamrat är bättre än före, men han klagar att
jag låter på natten vilket jag inte kan fattar, jag sova så tyst.
Eftermiddag blev en "krampaktig" och "skakig" upplevelse, en
frisk näsa och efter det med säng upp till rummet igen under
eskort av läkare och sjuksköterska.

Läkare förklarade att det var en krampanfall, en så kallat biverkning
efter, och tack till strålningen....men jävligt jobbigt.
Det är inte så vanligt men det förkommer...
Nu är bara fråga varför igen hos mig, har jag inte tillräckligt med
skit än....

Att vara, är att vara,.....på sjukan tack och lov.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar