( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

tisdag, augusti 2

Den konstanta fajten.

Vad är Cancer för sjukdom egentligen ?
In mina ögon är cancer den mest psykiska ansträngande sjukdom
där finns, det konstanta tänkande på sjukdomen, och all deras påföljder
och biverkningar
Det räcker inte bara att man blir behandlad med cellgift och / eller / med
strålning, för att blir botat mot cancer, eller dom tumör man har.

De värste är, dom tankarna man har, som spökar genom huvud.
Den konstanta fajten mellan hur man ska gå vidare i livet eller inte.
Hur ser den framtid ut man hoppades på, eller trodde som var planerad?.
Blir det en sommar till, eller är det bara denna som har varit?.
Vad händer om jag slutar ta all dom medicin?.
Värja gång man mår lite mindre bra, undrar man om det kan bero
på sjukdomen, eller skulle man vara mindre bra i vanligt fall med.    

Man blir konfronterad med mycket mer, att inte jobba, för du blir
sjukskriven, det kan vara en fördel i början, för man orkar inget, och
man blir kanske dåligt från alla cellgifter man får.
Man kan få "körförbud" det är vad jag fick, för att jag har haft en "EP
anfall" inte långt efter konstaterande av mitt cancer / tumör.
Man få medicin till in i förbannelse, jag har haft 36 tabletter per dag
( högst antal ), och nu har jag tack och lov minskat till 15 per dag.

En bra sak är att vår familjen är kommit mer tillsammans än innan, vi
var redan en tätt familj, men nu tar vi hand ännu mer om varan.
Jag tackar familjen för alla stöd dom ger mig, jag visar det inte alltid,
men jag vet att ni har det lika tufft som jag, jag älskar er allihopa....

Att vara, är att vara,.....med sin familjen.

1 kommentar: