( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

onsdag, augusti 3

"Monoton"

Igår var dagen jag hämtade ut mina böcker som jag har vunnit
med Correns stor quiz, 5 inbunden klassiska barnböcker.
Jag har slipat och målat grinden och jag började med
vårt andra trädgårdsmöbel, att slippa och måla med lasyr.
Det var en riktig sommardag, sittande vid poolen med så nu
och då, en dopp i vattnet.

Idag blir vi igen, för tredja gång denna vecka, babysitter till
dotter 1's hund, ren nöja kan jag berätta.
Hunden ligger tillsammens med oss på pool-däck och njutar
av det sköna vädret, han blir blötat ner med vatten slangen.
Dottern finns kvar i skåne / småland / blekinge som Lotta....

Lite över mig själv igen och hur jag mår.
Det är rene rama helvete att man inte kan sova mer än fem
timmer i streck, vaknade klocka 0330 igen, Okej jag är en
morgonmänniska men det är löjligt, kvällen igår blev med en
glass vin sittande för tv som en vanlig svensson. Så darför en
beskrivning av en vanlig "monoton" dag i mitt liv...

klocka     dagens beskrivning
00.00      Snarkning i full gång...
01.00      Frugan vaknar av min snarkning, puffa till mig...
02.00      Frugan tröttnar av min snarkning, knuffar till mig...
03.00      Katten tycker, om jag låter, är jag vaken...
04.00      Jag börjar vakna första gången...ibland tidigare...
05.00      Vaken på riktig, tid för kaffe, tidning, bloggen...
06.00      Världen rund mig börjar vakna långsamt...
07.00      Snigeljakt, när resten av världen äta frukost...
08.00      Tid för mig att min medicin...
09.00      Halva dag är redan förbi ( för mig )...
10.00      Till brevlåda, posten har just varit...
11.00      Städa garaget, klippa gräset, dammsuga eller dyl...
12.00      Funderar mycket rund sjukdomen dygnet runt...
13.00      Lunch och tid för en middagtur...
14.00      Kvar på soffan, och i full gång med middagsturen...
15.00      Vaknar till liv igen, efter middagsturen är slut...
16.00      Handla med frugan, eller dyl. kommit hem från jobbet...
17.00      Tid för kvällsmaten, grillning, dyl...
18.00      Vad ska vi se på tv, alt. sitta på altan,...snigeljakt...
19.00      Äntligen hemma, Ernst eller liknande på TV...
20.00      Tid för mig att min medicin..igen
21.00      CSI NY, CSI MAIMI Cold case...
22.00      Nyheterna tv4, och dags för sängen...
23.00      Första serenaderna startar igen...
24.00      Du kan lika bra läsa 00.00, för det är exakt detsamma...

Ps, vissa dagarna är inte andra lik, t.ex semesterdagar, helgdagar,
och möjligtvis... uuuh,...och vi, ...uuuuh, ...vi haft flera....av.....
av dom.....uuuuhh...varma sommardagar...uhhhh.........gottnatt.....

Att vara, är att vara, .....24 / 7 .....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar