( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

söndag, september 25

"287" dagar sjukskriven

Idag Söndag ( 2011-09-25 ) är jag "287" dagar sjukskriven, snart
10 månader efter jag fick beskedet.....
Vi var igår handla, hämta bromsskivor, titta på nya tallrikar och
gick rund på ikano huset, jag mådde bra igår som ni ser.
På eftermiddag fick jag lägga mig en stund, men det var bara
för att jag skulle orka kvällen med lyxmiddag hos dotter 2.

Maten var perfekt, det tyckte alla provkaniner.
Potatisgratäng, kallskuren kött, svamp bacon blandning och
grönsaker, bättre kunde det inte bli.
Okej det blev bättre med pannacotta och en whiskey som
efterrätt


Kvällen har frugan och jag
tittat på en film som heter Zookeeper.
En roligt och rekomenderbar
film, på minne lite om Madagaskar.
Nu med alla medicin som jag kvar
ska ta, har jag gått upp i vikt igen,
tror det beropå betapreden, hoppas
jag i alla fall. Jag mår bättre och bättre,
dag för dag, och det är viktig för
att orka med.

http://www.youtube.com/watch?v=CtxUxa-u3u8





Lill katt gjorde igår kväll något hon aldrig har gjord tidigare, hon
tog i en mus i huset, och det tog oss 10 minuter att få
råttan med lill katt ut igen.... dumma djur.
Måndag ska LAH komma hit för nya blodprov och titta på min
fot, som jag har haft ont i för 3 veckor nu.
Troligtvis är det ett skade efter krampanfallet jag fick på sjukan
när jag låg där för strålning...

Att vara, är att vara, bjuden på middag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar