( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

måndag, september 26

Äppelvin

Jag gillar många...men inte alla...
Jag förlåter en hel del...men inte allt...
Jag glömmer fort...men inte alltid...
Men livet är ju som en brustablett...det löser sig nog ändå...

Igår har frugan och jag slitet som galningar, plockad äppel
från trädet, det trädet som står framför huset riktning mot stugan.
Det blev många kilo, och i total ca 10 / 12 liter must....
Några liter gick till att dricka med maten, och nån liter fick åka
hem till dotter 2 och anhang.
Från den 10 / 12 liter ska 5 liter till äppelvin blandat med vinbär.
Och 1,5 liter till vin, baserad på egen gröna vindruva...
Nu bara vänta tills dom är färdigt, det blir någon gång i framtiden.

LAH kommer idag för att ta blodprov, så att jag kan få svar nästa
vecka på alla frågor jag har...ahum, nästan alla frågor .
Jag har nästa vecka ( måndag ) ett samtal med min läkare
angående tumören, röntgen, blodprov etc..etc...
Hoppas han har positiva saker att berätta mig, som t.ex att
mina tumör har minskad eller försvunnit, skulle vara kul.

Jag kommer idag få besök av min Norrland kompis, som är
på besök hos sin mor här i stan, var inte så länge sen vi
träffades men det blir kul att kunna snacka lite skit..
Inte bara han behöver prata, men jag med tror jag.
Finns inte allt för många jag kan och vill prata med om
all detta skit, och jag tror han uppskattar att prata om det.

Min fru, jag vill bara säga till dig;
Att vara, är att vara, .... med dig ♥♥♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar