( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

fredag, september 30

Artificial Intelligence

Igår var en jobbigt dag, jag orkade inte mycket.
Jag har lägit på soffan nästan hela dagen, jag var trött.
Jag var 4 dagar i toppform om man kan säga så, men igår
var det slut med det roliga, det roliga igår var att jag har
skrivit en brev till fackförbundet angående en artikel
jag läste i fackförbundets tidningen.
En lite sammanfattning;....

Jag har varit på ett sektionsmöte, och om man varit på sådant möte
så vet man att pengarna går till "mat och förtäring" som det bjuds på!, så
inte bara till säker ställning att man får rösta , närvara och yttra sig på
mötena....!!! Jag  kontakta fackförbundet avd 4, och vad hände inte
ett skit !! Jag var förtvivlad över det, och vad fick jag ?? ingen
hjälp i alla fall....- jag väntar fortfarande på telefonsamtalet som
var lovat !!! Jag vet att ni inte kommer att publicera detta brev, och
det av den enkla förklaring, ni inte vill ha kritik !!

Brevet var mycket längre och kanske jag publicera det på min
blogg / dagbok om det skulle komma i tidningen, vi få väl ser
Min Norrland kompis var igår kväll hemma hos mig, och vi
kunde äntligen öppna whiskey flaska, vilket jag fick från honom
på min födelsedag i början av året, en god whiskey kan jag säga.
Vi tittade på filmen A.I.- Artificial Intelligence från Spielberg, en
riktig lång film,2,5 timmar.

Att vara, är att vara,....A.I.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar