( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

lördag, oktober 1

Publicera min kritik..

Fräggles fredagen, en dag som man inte bara glömmer bort...
Varit till hyundai "bilbyter" verkstad för att, som jag trodde
köpa en ljusrelä till frugans bil, men det blev inte så.......
En enkel relä som kostar ca 80 spänn till min bil, skulla
kosta 1200 svenska kronor, är dom inte kloka...
Frugan få fixa att sätta på ljuset för hand istället, sorry gumman.

För första gången i år har SMHI haft rätt, det var hele veckan
finn väder, igår var det upp till 23 grader hemma hos oss.
Jag har byt filter i ventilationen igår, och rengör akvarium pumpen.
Störste överraskning blev väl det e-mail jag fick på eftermiddag.
Jag fick svar från arbetarnas fackförbudets tidning angående
min kritik på vad dom skrivit, eller vad ordförande hade skrivit.
Dom ska publicera min kritik !! Jag hade skrivit följande;-
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jag skriver detta brev angående "artikeln" från avdelning 4:ans ordförande Michaela Leo 
i tidningen "transportarbetaren" nr 10.
( Detta brev har jag skickad till fackförbundet avd 4 och tidningen..).
I artikeln står att "hittills har jag inte fått ett jakande svar", och det kan jag förklara 
för Michaela. Jag har varit medlem i fackförbundet i flera år ( jag tror 15 år ), och Inte 
alla förare kan gå på sektionsmöte, många av oss jobbar !!!
Jag har varit på ett sektionsmöte, och om man varit på sådant möte så vet man att 
pengarna går till "mat och förtäring" som det bjuds på!, och inte bara till säker ställning 
att man får rösta ,närvara och yttra sig på mötena....!!!
Michaela skriver att tack till diskussioner som vi medlemmar kan bli en aktiva, väl-
utbildad medlemmar, som kan sina rättigheter och skyldigheter !! Vem f.n tror Michael 
att vi är... outbildade, ej aktiva personer som inget kan ? 
Och vilken skyldigheter har ni?? Vi betalar era löner !!!
I December 2010 fick jag beskedet att jag har cancer och metastas i hjärnan, helvete 
började ! På mitt läkare-intyg var det skrivit att jag inte skulle kunna jobba mer. Jag  
kontakta fackförbundet avd 4, och vad hände inte ett skit !! Jag var förtvivlad över det, 
och vad fick jag ?? ingen hjälp i alla fall.... ;- jag väntar fortfarande på telefonsamtalet 
som var lovat !!! Efter en viss tid undrade jag om inbetalning ska vara samma när man 
är sjuk eller inte ??  - jag ringde och wow, det var in ordning !! Men varför blir man inte 
informerad, att när man är sjuk och saknar enstor del av inkomst, att man kan få hjälp 
med inkomstförlust eller i mitt fall ersättning vid viss diagnos,.Ingen berättar att man 
rätt till ; AFA, Folksams försäkringar, m.m....
Nu efter 10 månader helvete, med strålbehandlingen och cellgifter har jag upptäckt att
jag har rätt till sådant, och under hela den tid har jag inte hört ett enda ord från 
fackförbundets avd 4!!! Så var fanns facket när jag behövde hjälp?? 
Ni säger att ni är så duktig, men då ska ni börja bryr er om era medlemmar, hjälpa 
dom i svåra situationer, t.ex sjukdomar, informera medlemmar om vad dom har för 
rättigheter, och slår nu inte er för hårt på er bröstet , för ni har mycket att lära.  Jag vet 
att ni inte kommer att publicera detta brev, och det av den enkla förklaring, ni inte vill 
ha kritik !!
-------------------------------------------------------------------------------------
Förlåt men jag är jätte glad, att dom ska publicera min kritik !
Men fackförbundet avd 4 har inte hörd av sig än......
Oja jag mår bra efter omständigheterna, bara så ni vet.

Att vara, är att vara, kritisk förbannad !!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar