( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

onsdag, september 28

En liten extra inslag på min Blogg / Dagbok,

Jag läste i tidningen och hörde på nyheterna att en dam på 96 år
ska emigreras till Thailand för att vara hos sin son, och det gav mig
följande ide, och det skickade jag till Corren;....
Om man skulle skicka alla pensionerade som är vid bra hälsa till t.ex.
Thailand, då kan regeringen minska på utgifter av pensionspengarna, allt
för den enkla orsak, att det i thailand mycket billigare är att leva.
Istället för att utbetala t.ex. 8000 sek i pension behöver man inte betala
ut mer än 4000 sek, livet är hälften så dyr i Thailand.
Om man skulle gå ett steg vidare och skicka "alla" pensionerade,
inklusive dom som har dålig hälsa till t.ex Thailand, så kan vi spara på
vårdkostnad, och Thailand få bättre möjlighet att bli av med arbetslöshet.
Dom kan öppna vårdcentraler och vårdhem till dom pensionerade.
Äldre mår bättre med värme, och sol vind och vatten.

All med all, nästan bara positiva möjligheter....
Det betyder att där finns mer pengar i Sverige till vård och personal
i vården, kanske det bli så att köerna till akutvården minskar...
Okej, kanske inte total genomtänkt men vad är skillnaden med min
tankeställning och regeringens.....dom tänker inte färdigt heller.
Min tankeställning ger i alla fall jobb, okej i Thailand, ...men det ger
minskning på utgifter här i Sverige, och det betyder att där finns mer
pengar för staten.
Där finns där mer pengar till förtidspensioner, bonusar etc..etc...
Då slippa vi "den vanliga svensk" betala till dom politiker som tror att
vi är dumma, och vi "den vanliga svensk" vet att vi få ett bra liv efter
att ha jobbat häcken av sig, pension i Thailand, fan vad skönt.....

Att vara, är att vara, .... pensionerad i Thailand ♥♥♥
(  Jag tänker kvar på det där med grisar! )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar