( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

onsdag, september 28

"onödiga" fakta

Problem 1;
Jaja, då blev det trädgårds tjänst igår, fick klippa gräsmatta
hos Måg2 sommarstuga, han vist hur man gör en gräsklippare
sönder, duktig ( pojke ) gubbe......
Tur att det är troligtvis siste gången i år man behöva klippa gräset.

Problem 2,
Dotter1 kom med hunden och en trasigt tavla, om jag kunde
reparera den, sorry men glaset vill inte komma ut ramen....

Nästa problem......
Betala giro, en av min favorit sysselsättning, du förstår att
jag nu svamlar ur nacken, men ja det är ett nödvändig ont.....
Tur att man har tid för sånt när man är sjukskriven hemma.

Slut på problem...., nu finns bara uppgifter kvar, en uppgift är
en lösning på vad var en problem, men nu har du lösningen
så endast uppgiften finns kvar, tadaaa....
Uppgift är " valk de dåg ", eller gå promenad med hunden......
.
För att avsluta gårdagens berättelse,................. jag mår bra !!
Och nu lite "onödiga"  fakta ( men roligt att läsa )

Den starkaste muskeln i kroppen är tungan.
             ( Hmmmmm..)
En struts öga är större än dess hjärna.
             ( Känner människor med samma problem)
Om du skriker i 8 år, 7 månader och 6 dagar har du
producerat tillräckligt med energi för att värma en kopp kaffe.

            ( Knappast värt det.)
En gris orgasm varar i 30 minuter.
            ( I mitt nästa liv vill jag vara en gris.)
Om du fjärtar oavbrutet i 6 år och 9 månader, är gasen
som produceras tillräckligt för att skapa energin av en atombomb.

            ( Nu börjar det likna något! )
Elefanter är de enda djur som inte kan hoppa.
            ( Okej, det är en bra sak.)
Människor och delfiner är de enda arter som har sex för nöjes skull.
            ( Jag kan inte sluta tänka på grisen, Vet delfinerna om grisen ?.)

Nu när du har läst dessa galna fakta, kan du kopiera och/eller skriva om det.
Skicka detta till dem, som du vill få att le, kanske till och med skratta.

Att vara, är att vara, .... med grisen ♥♥♥
( Och Gud, jag älska det där med grisar! )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar