( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

lördag, oktober 8

10.000 tabletter

Då var det dags igen, lördag klocka 0600 tid att vakna...
Kopp kaffe, tidningen, skriva bloggen, och duscha...
Undrar vad dagen kommer att ge, jag vet att vi ska
försöka att åka till "netonnet", enbart för bläck till skrivaren.
Men vad men än gör, man ska ge sig 100 %.....











Vi haft en livlig diskussion med läkare på LAH angående
dom tabletter jag skulle ta, nu på måndag blir det vidare
diskuterad, för jag och frugan är inte överens med läkare.
Varför ska jag byta ut en tablett till en andre om den första
var okej och fungerade som det skulle... ?

 Att jag fick krampanfall beror ( in mina ögon ) på, att 2 dagar
innan anfallet, jag fick sluta med 1 av 2 förskriven kramptabletter.
Är det då inte bättre att gå tillbaka till 2 tabletter igen ?
Istället av byta ut dom fungerande, till något man inte vet
om det blir bra ( och med massor biverkningen, se igår ).

Min kropp har väl fått tillräckligt med stryk dom senaste
månader, jag har haft eller intagit mer än, 7025 tabletter av
olika form och styrka, ca. 2100 betapred ( cortizon ), så grov
räknad blir det en 10.000 tabletter, rena drog paradiset.
och då har jag inte räknad alla blodprov, röntgen, cellgifts-
behandlingen och strålningar.

Jag vill ingen medlidande, men bara förståelse för att jag
kanske är tröt på att byta tabletter......
Värja dag svälja det skitet är inte roligt, nödvändigt, men inte roligt...
Det räcker med dom jag har.....

Att vara, är att vara,.....att vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar