( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

fredag, oktober 7

Tätu Blå Tätu Blå , Åka gul taxi...

Igår var helvete igen, jag var upp i garaget för att städa
min bil, då träffade krampen mig igen....
tätu blå tätu blå , jag fick åka gul taxi igen till akuten.. tack
och lov kunde jag själv alarmera frugan, som in sin tur
alarmerade ambulansen.. dom var vid garaget inom 7 minuter.

På sjukan träffade jag min svåger som åkte gul taxi från kisa
till linköping, så vi fick ligga på samma sal, lite trevligare.
Båda fick vi åka hem klocka 1600, men han få in imorgon
på sjukan igen......

Jag har fått utskriven nya tabletten som ska ersätta dom
gamla "fenantoin",båda ska hjälpa mot krampanfall, men när vi
läste biverkningen blev vi lite skockade, den nya tabletten
har vanliga  biverkningen som t.ex; upprördhet, depression, känslomässig
labilitet ( humörsvängningar), fientlighet eller aggression, sömnlöshet,
nervositet eller irritabilitet, personlighetsstörningar ( beteendeproblem ),
onormalt tänkande (långsamt tänkande, oförmåga till koncentration)
yrsel (känsla av instabilitet), kramper, huvudvärk, hyperkinesi 

(hyperaktivitet), ataxi (försämrad koordination av rörelserna) tremor 
(ofrivilligt skakande), amnesi (minnesförlust) , balans störningar, störning i 
uppmärksamheten (nedsatt koncentrationsförmåga ) och det är inte ens allt.
Jag tror att det är lättare och snabbare att ge en skopa och en pistol, då är
det snabbare över.... ( lite ironi )...inte menad !!

Vi ska idag diskutera om jag ska starta med dom tabletten, men
min mening är ""absolut inte"",  Jag vill inte bli sjukare än jag är...
Tabletter som har som biverkning, ofrivilligt skakande och kramper hur
ska dom hjälpa mot krampanfall ??? kanske vet ni svaret.

Att vara, är att vara,.....utan kramp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar