( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

tisdag, oktober 18

Fornnordiska guden Måne

Måndag är första veckodagen som i Norden är uppkallad efter
den fornnordiska guden Måne.
En kul fakta....är veta att "måndag kommer efter söndag och
före tisdag" och är sedan 1972 officiellt veckans första dag i
Skandinavien.
Jag lovar där finns roliga saker att läsa på Wikipedia.

Vi var "barnvakt" igår till en 9 åring, barnbarn 3 tycker det är lite
fel att säga barnvakt för en nästan 10 åring, men okej det heter
så. Vi var till loppis och har ätit plättar, som frugan gjorde....
Fixad present till mitt barnbarn 1 som fyller nu på söndag ( 23
oktober) hon blir 15 år, det är bevisat, att man ser att man blir
äldre, på sina barnbarn.

Vi kommer det har fullt idag, frugan och jag ska till banken, Clas
Ohlsson, flamman och systemet för att betala en beställning jag
gjorde,, en julklapp till en kompis av oss.
Jag skriver inte exakt till vem och vad det är, man vet aldrig om
personen i fråga kommer att läsa detta...

Att vara, är att vara, ...fullt upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar