( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

lördag, oktober 15

God Morgon

Du sitter kanske där på stolen vid frukostbordet i sällskap av
din mörkrostade varma kaffe och läser din morgontidning.
Jag hoppas du gör det, en lördag morgon unnar jag er det.

Igår morgon var det dags, lastbilen som vi hyrde, kom rund
klocka 1030 och jobbade tills 1230 med att "skopa" bort allt bråte,
virke och trä föremål ut ur skogen, en 5 kubik container fullt.
Nu finns det plats igen i skogen, plats för minst 4 bilar och en
husvagn om det skulle behöves.....

Det är nu kallt på morgonen, igår morse var det -2,8 grader och nu
på lördags morgonen är det minus 1,7 grader, det betyder att det inte
tar långt tid tills vinter är riktig på G, jag hoppas bara att kyla kommer
först, så vi blir av med mördarsniglar, och då slipper jag gå på
snigeljakt, värja morgon och värja kväll.












Jag är psykisk och mental på top igen, tycker jag i alla fall, och det
ända jag fajtas med är uthållighet, jag börja bli trött kanske snart
när jag hålla på med någonting, inte att jag "saknar kondition", men
det blir bara så.
Jag vill göra saker men det värker emot hela tiden, troligtvis
är orsaken, medicinering och att kroppen har blivit utsätt på en
förskräckligt sätt med strål- och cellgift- behandlingen....
Det är bara bita genom sure äpplet och gå vidare....

Att vara, är att vara, utan skräp i skogen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar