( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

söndag, oktober 16

Råsaftcentrifug,...?

Helg igen, för många av er en efterlängtad tid, för mig
en av dom dagar som bara är.
Vad har jag gjord igår, hmmmm jag har plockat
äpple och körd dom genom råsaftcentrifug eller
vad man ska kalla den jädre maskin...

( på bordet )















Äpple var lite övermogna kan man säga, så vi var
på tid för några veckor sen när vi gjorde must.
Äpplena som vi hade då, var perfekta för vinet vi gjorde
Musten vi gjorde igår är gott och söt men grumligt....

Transparent i solsken !















På kvällen eller bättre sagt rund klocka 1800 var vi bjuden
till dotter 2 för att ta efterrätt hos dom, banan paj med glass,
( och olika kakor ) och kaffe / för vissa tee....
Vi ar ca klocka 2130 igen hemma och det betyder att
vi har sätt vår late as i soffan och har tittat på en
ganska barnsligt film över chearleaders....

Nu på morgonen hålla jag på med elda i spisen och
kaminen, jag tycker det är kallt i huset.
Elementurna fungerar inte som det ska vara.
hoppas dom kommer tidigt i veckan fixa den explosions-
tjäll i källaren som är orsaken till det här...

Att var,är att vara, transparent

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar