( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

tisdag, oktober 25

Dubb- eller dubbfria ?

Mörka kvällar, kalla morgonen, vinter smygar i landet.
Temperaturer nere under noll, och ingen snö än.
Snart blir det dags att installera snö-eller vinterdäck.
Dubb- eller dubbfria är fråga, i linköpings innerstad är dubb
förbjudet men ute på landet är det okej....
Hur blir det då när man bo ute på landet och jobba i stan ?
Ska man byta däck värja morgon och kväll ?

Bla bla bla, dum skitsnack.
Jag var igår tidigt vaken, klocka 0400, inte roligt när man
tror och vill att man kan sova länga.
Lika var det i morse, okej jag sov idag till 0500 men ändå.

Idag ska jag samtidigt med frugan från huset, jag åka
med henne när hon åka mot hennes jobb, bara
för att blir utkastad vid sjukans apotek, jag ska ha en intyg
av apoteket att jag använda  Oxynorm ( vid behov ).
Oxynorm är en morfinbaserad medicin, och då behöver
jag sånt intyg, för att förhoppningsvis jag ska åka med en
kollega till Holland över helgen, ett okej från läkare har jag
redan fått,bara om jag lovar att tar min medicin,....fan vad
jag längtade efter det....

Skala för hur jag måde igår, 1 är dåligt, 10 är super,
1  -  2  -  3  -  4  -  5  -  6  -  7  -  8  -  9  -  10
                                                        X
Att vara, är att vara, ....morfinbaserad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar