( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

torsdag, oktober 13

Nordöstersjöku.....etc..etc..

Igår var det igen som det var..... värmesystemet krånglar.
Solvärme fungerar som det ska denna gången, men nu
är det bergvärme som strular...., jag har kontrollerad allt vad
som är möjligt, luftat elementen och fylld på vatten igen.
Man blir inte klokt av skitet, undrar vad försäkringsbolaget
kommer att säga om detta....
Nu var igår reparatören här och systemet fungerar lite
annorlunda som före systemet, men där finns luft i
explikation-skället ( eller trumma, vet inte hur man kalla det ).

Naturligtvis tittade vi på Hawaii 5:O, en av bäste serier på
TV just nu, och till sängs normal tid, ca klocka 2200.

Nu har jag en fundering, vet ni vad Sveriges längste ord är?
Dom ord jag kunde hitta finns i nästa mening;
På arbetsförmedlingen fanns följande jobb ledigt ;         
Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranläggnings-
materielunderhållsuppföljningssystemdiskussionsinläggs-
förberedelsearbeten
eller
Flaggstångsknoppspolerarlärlingsavbytare och fanns
Eurovisionschlagerfestivalarrangemangorginisator men
där fick jag
Hyponeurikostiskadiafragmakontravibrationer av.
troligtvis finn det ordet gömt i denna text....

Att vara, är att vara, .....ett värmesystem ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar