( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

onsdag, oktober 12

Olala "Vla"

 












----------------------------------------------------------------------------------  
Nu kan du undrar, hur är det; att vara ??  och jag kan meddela
att det är underbar,.... att vara !! ,  och att det är förvånansvärd
hur många resultat man kan få, om man Google visa saker.....ibland
undrar man hur det är möjligt att internet fungerar och sparar allt man
skriver, som t.ex min blogg;- attvararattvarameddig.blogspot.com/
----------------------------------------------------------------------------------

Jag fick igår min ersättning för vis diagnos utbetald via folksam.
Det är en del man har rätt till, t.ex om man har cancer och
naturligtvis om man är rätt försäkrad via fackförbundet..
Det ska kompensera lite av dom kostnaden man har för taxi, medicin
och andra utgiften man har om man har en långtids sjukskrivning.
Det är bara synt att fackförbundet inte informerar sina medlemmar
om det.......

Som punkten på i:t gjorde jag igår en holländsk efterrätt "VLA".
om du vill veta hur du ska göra;
45gr maizena,
1 l mjölk
150 gr socker,
då gör du följande;
Blanda maizena med lite kallt mjölk ( inte allt )
Ta socker i gjutjärnpanna, tills det karameliseras och
            tillsätt resten av mjölken tills karamell är upplöst
Koka karamell mjölken, och tillsät maizena blandning
            ( vispa i den )
koka och vispa tills det är lagom tjock ( lite tjockare än
            pannkakssmet )
Ta panna från värme och låt den kyla ner
            glöm ej att röra rund inland för att inte få skinn på vla
Hell över vla i skåler....

Att vara, är att vara, ......Holländsk                                                                                                            PS  Jag hade fel med Sverige - Holland, grattis sverige med 3-2 vinst


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar