( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

söndag, november 20

polly-polly-fluff

Vaknade igår morse på en fin tid, klocka 0600, jag vet
inte när det var sist jag har sovit så länge....
Gick ner, sätt på kaffe, gick utför hämta tidning och
upptäckte att räven bor under vårt pool däck, det kan bli
spännande med våra katter.....












Hämtade på eftermiddag ut min pass på posten,
Nu är bilden större än för, vilket är konstig för, för i tiden blev
sån bild inte godkänd,kan dom bestämma sig ?
Hade man glasögon eller kontaktlinser, skulle man ha
glasögon på sig, nu behövs det inte mer.

Jag skulle och behövde komma till ambassaden för att der
skulle bli fingeravtryck, nu är jag inte världens bäste, men jag
och min fru hittade ingen fingeravtryck i passet.
"Holland" jag förstår varför mer och mer människor fly och
flyter till Sverige, byråkrati i Holland är värre än i Sverige.
Jag längtar för att bli medborgare, synt för er....

På kvällen skulle vi bjuda målaren på tårta ( polly-polly-fluff-
tårta ) som min fru har bakat, men det blev inte av, för dom
skulle vara barnbarn vakt.

Att vara, är att vara,....??
Skala för hur jag mådde igår, 1 är dåligt, 10 är super,
1  -  2  -  3  -  4  -  5  -  6  -  7  -  8  -  9  -  10
                                                     X

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar