( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

torsdag, december 29

Nya tider, nya idéer...

Tillbaka till nutiden, Stressen är över, Tomte flyter
tillbaka till garaget, men ljuset ska hänga kvar.....
Nu kommer nytt år !!
Nya tider, nya idéer, nya chanser och dom kommer 
jag ta med båda händer, ni är välkomna......

Nu i helgen kommer det bli snö-oväder vilket jag
har berättad om för en vecka sen, min knä har inte
haft fel än, äntligen kan jag kanske ta snöslunga fram.
Det kändes ganska dumt att se att rosorna
började blomma igen, att siren börja slå ut....
Vinter ska vara vinter och inget annat........

Igår var jag vid god hälsa, ingen smärta och ingen
problem med andas när jag gick till målaren.
Medicin gör sitt jobb, och jag känner mig toppen.
Lite slem i munnen är det ende jag har problem
med och det kommer av dricka surt .....

Dagens uppgift är att gå till målare ( 1 km fram och
1 km tillbaka ) och gå vidare med kursen svarvning.
Svarvning i trä om ni vill veta, att göra skålar, och
sånt sorts saker är inte bara finn men är oxå kul.

Att vara, är att vara,....mitt i vinter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar