( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

fredag, december 30

Lille julafton...

Dagen före fyrverkeriet, inte att jag har köpt nåt, ( och
troligtvis köper jag inget ), jag har kvar från före året.
Det bli imorgon fest hos dotter 2 inkl familj, lill julafton
och go mat, dom var inte med på Julafton.
Och igår var det lille julafton hos dotter 1 inkl familj, men
särskild för barnbarn 2 ( hon var inte med på riktige julafton ).
Presenter, paj och kaffe 7 glögg bjöds på, gott...

Igår var jag hos målaren för del 2 av svarvkursen.
Till nu har jag gjord en hushållsrullehållare och en skål.
Men som jag diskuterade med målaren är göra skedar
ett mer handverk än att göra saker med svarven...

Idag blir det för mig en lugnt och vilo dag, i alla fall om
jag vill kunna klara av morgon dagen tills 12 slaget.
På eftermiddag kanske ska jag klistra på en drake
på vår nya "tuffa", en tuff drake på en tuff bil.

Jag vet inte om jag kommer att skriva något imorgon
men om jag inte kommer att göra det, önskar jag
alla som läser min blogg / dagbok, en

Gott Hälsosam och Lyckligt Nytt År.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar