( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

lördag, december 31

Räksallad med whiskey-sås

Nyårsafton, ja det blev skrivande ändå, jag är ganska tidigt
vaken, och det betyder att jag kommer att sova en stund på
soffan idag, allt för att kunna orka med med nyårsafton ikväll.

Nu på eftermiddag kommer vi att köra julklappar ( för dotter 2
barnbarn 3 och ingenjören, dom var med julafton inte med ) till
deras hem, vi ska fyra nytt år hos dom, god mat med min
förrätt - räksallad med whiskey-sås - och dotter 3 hennes
efterrätt - någonting som består av 3 rätter om jag har rätt -.

Nu är det bara checka om vi har fixad allt färdigt.....
Whiskey-sås ( väldigt viktigt ) - check V
Julklappar - check V
Bubbel - check V
Räkor - ( oxå viktig ihop med såsen ) check V
Sängkläder ( vi sova över ) check V
Grönsaker ( till den som inte vill räkor ? ) check V
Luftmadrass - check V
WHISKEY - check V
Tror vi har det viktigaste, nu är det bara vänta på
12 slaget och viga in det nya......

GOTT NYTT ÅR från oss alla till er alla.










Att vara, är att vara, med Dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar