( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

torsdag, december 22

Rundresa för 250 kronor

 Följetong "Paketet" har tagit en vändning, jag är ledsen
men jag måste meddela er att "paketet" slutar från och
med idag, mitt paket har kommit till Linköping.
En omväg av 180 mil ( Göteborg-Sundsvall-Jönköping-
Karlstad-Linköping ) för samma pengar, inte dåligt.

Så om ni vill en rundresa genom Sverige för ett belopp
av 250 kronor, då ska du paketera dig själv, och order
transport från Göteborg till linköping via "LOCAD transport".
Men kom ihåg att du ska ha många semesterdagar från
jobbet, för man vet aldrig när man kommer fram.

Lah var här igår angående blodprov och högkostnadsskydd
för min tandläkarbesök, har man sån "sjukdom" som jag
har, då har man rätt på högkostnadsskydd för tandläkare
eller dylikt, ingår i samma som sjukvårdstransport etc..etc...

Jobbade med skedar hela dag igår, sanda, kontrollera
och sanda igen, olja och färdigt.....nästa sked......
Julen är räddat, gröt äta med ny sked och whiskey på
kvällen, bättre kan det inte bli.











 Att vara, är att vara,.....rundresa


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar