( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

söndag, december 18

Samlad på 20 år.

Lördagen var fullt med spänning, städa bilen, både min
och den av min fru.... för den som har missad det, har
vi köpt en ny bil, och våra bilen ska inlämnas i veckan.
Så ut med det gamla skit och dammsuga...


Jag har plockad metallskrot i skogen och nu börja man
ser skogen genom träden igen.
En last till som gick till tippen, det blev last (jag tror) 60
på 16 år, och vad är samlad på 20 år.
Tur för mig att snön inte kom tidigare, för jag lovade
att skitet skulle vara borta innan snö kommer.
Handlade en del Jul saker, menar då mat och drick till
julbordet, sill, skinka, ost, cola, julmust och mera.

På kvällen gick frugan och jag till paret målaren med
vår julklapp, jag ville se hans ansikte när han öppnade
sin klapp, och det ansiktet var som en fågelholk.....

En whiskey, han inte har druckit på
40 år,  enbart för den inte mer finns
i Sverige ( se min historia igår ), jag
fick en lite sipp av den whiskey och
kan säga, den var jävlig god......


Idag, jaha vi få se vad dagen har in för oss, det skulle
bli snö, men än så länge snöar det inte....
Synt...det skulle vara kul att använda snöslunga igen...
Tips; Kasta inta för hård med snöbollarna, det gör ont.
Hejdå, vi ses imorgon....











Att vara, är att vara,.....med utan skrot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar