( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

tisdag, december 20

Sniffy monday

Måndag var igen "sniffy monday",
Först vänta på att dom på bilbörsen började
jobba, för att ringa till dom  att vi ska lämna
min "sniff " bil till dom, och om dom kunde fixa
att vi kan komma hem.....
Då på väg till målaren började snöa "sniff" som in
de förskräckelse ( nästan 4 flingor per minut ).
Hos målaren fick jag en kurs i tälja en sked, jag
lyckades ganska bra till skeden sprack "sniff igen".
Och inte att glömma att jag skärade "sniff " mig själv.
Kommit hemma låg der en brev i posten, från transport
styrelsen "sniff "sniff ", men som tur var det inte
att jag inte få köra, men det nya reg.bevis "sniff "
från bilen jag ägde tills idag "sniff "........

Fortsättning av paketleverans, nej det har inte kommit
än, så jag skickade följande e-mail till dom, efter ha
förklarad i före e-mail vart Linköping ligger i Sverige.

-------------------------------------------------------------------------
Lite lektion i Logistik!

Kiel > Linköping ca 85 mil ( landsväg via Danmark )
( eller färja + 12 timmar Kiel > Göteborg )....
Omlastning (2 gånger) ca 10 timmar....
Kör / vilo tid av bilen = 2 x 9 timmer-körtid + 2 timmar
-pause + 11 timmar-vilo ( +12 timmar-färjan ) = 62 timmar.....
Om vi räknar 24 timmar extra ( för julstressen ) blir det
91 timmar = lite mindre än 4 dagar....
Och nu räknade jag virkligt extrem övertid !!
och ni behöver mer än 55 dagar ?


Jag beställde på fredag 09-december en paket för leverans
( från samma butik ), och det paket var 7 dagar senare
16 december "hem" hos mig, men med annan fraktbolag....
Det ser ut att det är bara  ni som "inte" kan ordna logistiken.
Aldrig varit med om sån dåligt logistik.....
Jag kräver en ersättning för den väntetid det har tagit.


-------------------------------------------------------------------------

Nu bara vänta om jag få nån ersättning eller svar ???











Att vara, är att vara,....."sniff ".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar