( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

måndag, december 26

Snö kommer nyårshelgen.

Annandag Jul, eller "Måndag" nej en tidning kommer inte.
Efter allt Julstress och nervositet av hur det skulle gå
jämfört med före julen, gick allt som smör.....
Ingen ambulans, ingen krampanfall, ingen som blev
utan klapper och ingen snö.

Snö är en sak som kommer, det har min knäet sagt.
Om vara exakt kommer det på helgen vilket inviga
det nya året ( 29-30 december )..trust my words.
En vinter utan snö och att inte använda slungan
skulle inte vara rätt, okej kanske inte store mängder
men tillräckligt för att bli irriterad på kommunen, vilken
inte kommer att klara av snöröjning ändå.

Man kan jämföra flera saker mellan denna och före jul.
båda var med en färg; då vit, nu grön.
Båda jul var tvåsiffrigt ute temperatur; då minus, nu
över minus ( 10,4 plus graden / 21.00 igår )....

Sonen och dotter 3 ( inkl sambo ) stannade tills igår, för
att hjälpa att bli av med julmaten, då slippa vi ( frugan
och jag ) att äta julmat hela veckan.... tack för den.
Jag hoppas ni alla har haft en god jul, jag har haft en
underbar jul, ingen problemen med kroppen, ingen
kramper, och det bästa är att jag tror jag går till ett
bättre framtid igen....hoppfull....och hoppas utan cancer.

Att vara, är att vara, med dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar