( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

onsdag, januari 25

Acetylcystein, brustabletter

Det blev som jag trodde, rengöra kaminen i vardagsrum
och vedspisen i köket, vad smutsig dom blir inuti...
Putsad fönster på kaminen, så nu kan man ser elden igen.
Hostan minskade lite igår, troligtvis från dom nya tabletter.
Jag fick - Acetylcystein, brustabletter - , förresten "roligt"
bruksanvisning....- 1 brustablett vid behov -, men ingenstans
står det att man INTE få tar mer än 3 tabletter om dagen......

På efter middag var det bussen til sjukan igen, men nu
för att jag skulle bli hämtad från frugan för att åka med
barnbarn 3 till dansen och efter det till jula och rusta.
köpte en slipmaskin för att vassa knivar och verktyg som
jaag använder till göra skedar och mera..

Kvällen var lugnt och fint, tittande på äntligen hemma
och doktor house ( tv 4 ), tillsammans med frugan
la jag mig rund klocka 22.30.
Vaknade midnatt av hostanfall och lite mer, inte
trevligt kan jag intyga, men förhoppningsvis var det
siste gången.....

Att vara, är att vara,.....slipad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar